LogoSN09

Lagu 2 (Hakikat Puasa)

;

Rabu, 13 Mei 2009

Sejarah Penubuhan


Selamat datang ke blog kumpulan nasyid shoutun naajihin dari sk seri sitiawan, manjung raya. kumpulan ini telah ditubuhkan pada tahun 2007 yang dipimpin/diasaskan oleh ustaz shamsul baharin azri & ustazah zainab ahmad.

Pada tahun 2008 pasukan ini telah berjaya menjadi johan nasyid di mahrojan kesenian islam peringkat negeri perak. dan mewakili perak ke festival nasyid peringkat kebangsaan di pulau wan man kuala terengganu dan telah berjaya menjadi naib johan kategori sekolah rendah.
Anggota asal kumpulan ini terdiri dari 11 orang murid skss diketuai oleh Imaduddin yang kini belajar di SERATAS Taiping,Luqman Hakim SMK Seri Manjung,Nizamuddin,Shahmi,Azizzul Hassan,Amirul Firdaus,Nasrul Abd Jalil,Firzan,Nazmi,Afiq Fahimi, Ikmal Ismadi..dan pada tahun 2009 ditambah dengan Zarif dan Khalil Azman.

Pada tahun 2009 pasukan ini juga telah menjadi johan nasyid peringkat negeri dan sekali lagi akan mewakili negeri perak ke festival nasyid peringkat kebangsaan yang akan diadakan pada 14-17 julai di kuantan pahang.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

boleh tahan la hensem budak nasyid tu.........